Selamat Ulangtahun Kelahiran, Kamu.


Selamat ulangtahun kelahiran yang ke 26, kamu *senyum.
Semoga berjaya di dunia dan akhirat, bahagia dengan apa jua yang kamu miliki dan semoga menjadi lelaki yang dipandang tinggi oleh ahli surga.


Aku rasa aku sudah tidak layak untuk bercerita tentang kamu.
Entah.
Aku biarkan semuanya berlalu, tanpa penyesalan, tanpa ragu-ragu.
Dan aku terpikir, mereka bilang memaafkan seseorang adalah perkara yang ter-paling susah tapi kenapa di saat itu aku merasakan yang menerima kenyataan itu jauh lebih payah dari memaafkan?


Aku rindu, sungguh.
Berkali aku pesan pada diri, redha.
Dalam apa jua keadaan, jatuh bagaimana pon kita, ikhlaskan semua-nya.
Tanpa ikhlas, sekelumit redha pon takkan muncul dalam diri-mu.


Untuk sekian kali-nya, kamu.
Selamat ulangtahun kelahiran.


No comments:

Post a Comment